IMG_1371 IMG_7096b IMG_7198b IMG_7200b IMG_7203b IMG_7204b IMG_7612c

Geslaagde TIAN dag

Op zaterdag 15 juni werd de jaarlijkse feestdag georganiseerd door de feestcommissie. Na thuis geluncht te hebben werd iedereen rond 13 uur verwacht. Het zou een sportieve middag worden met een barbecue, zo was vooraf beloofd, maar verder was er niet veel bekend over het programma.

Bij TIAN aangekomen werden we ingedeeld in vier groepen. Alle groepen speelden een aantal kleinere spelletjes skipyballen, mölky en hoelahoepen op het veldje in de buurt. Hierbij was goed te zien dat je als tafeltennisser weinig hoelahoep ervaring op doet, want meer dan dat ding vier seconden in de lucht houden lukte niemand uit onze groep.
Hoelahoepen bleek echter nog niet de grootste uitdaging te zijn want dat was de fototocht. Hiervoor waren ongeveer 60 foto’s gemaakt die op de juiste volgorde moesten worden gezet gedurende een wandeling van ongeveer 5 kilometer. Dat was per groep goed zoeken en turen naar waar de foto’s gemaakt konden zijn. Dat bleek echt niet makkelijk, zeg maar rustig moeilijk en voor sommige foto’s onmogelijk.
Wij hebben onderweg aan buurtbewoners - die ons vroegen wat we aan het doen waren - de foto’s laten zien. De meeste kwamen niet verder dan zeggen dat ze de foto’s niet herkenden (hoewel ze al heel lang in de buurt woonden) en ons veel succes te wensen. Tja een mooie foto van een boom maar welke boom en achter welk raam staat nu een wereldbol?Wereldbol
Kortom, het was een erg hoog niveau wat van ons verwacht werd, TIAN waardig! Het was echter vooral ontzettend leuk en erg gezellig.
Onderweg bleek dat de organisatie ook aan de ‘inwendige mens’ had gedacht. Bij kasteel Zypendaal werd aan iedere groep flesjes drinken en koeken uitgedeeld en kregen we ‘zakgeld’ mee om onderweg nog een ijsje te kopen. Ook deze fototocht was erg gezellig en gelukkig werkte het weer ook mee.
Na terugkomst bij TIAN werd alles klaar gemaakt voor de barbecue waarbij nog een aantal andere TIAN leden met partners aansloten. Er bleek weer meer dan voldoende eten en het was erg gezellig om elkaar te spreken tijdens de barbecue.
Na de barbecue was het tijd voor een pubquiz. De oorspronkelijke teams kregen versterking van de leden die bij de barbecue aangesloten waren. Als eindprijzen werden geweldige prijzen beloofd, van een set pannen, een jaar lang gratis bellen en een maaltijd met het team. Er stond dus veel op het spel.
De jeugdleden namen in iedere groep de rol van teamaanvoerder over en onder hun invloed deed iedereen echt zijn best om de quiz zo goed mogelijk te doen. Dus te weten welke vlag bij welk land hoort, veel etensvragen en muziektunes thuis te brengen etc..
Als hoofdonderdeel kregen deze teamaanvoerders een ronde die ze alleen moesten antwoorden met waar of niet waar. Daarin kwamen de meest onmogelijke vragen langs. De jeugd (en ook de andere) sloegen zich er echter danig doorheen en bij het controleren van de scores bleek dan ook dat er veel punten verdiend waren.

Ons team werd tweede en ook een jaar lang gratis bellen werd goed ontvangen, de meeste uit ons team konden na de prijsuitreiking niet stoppen met bellen.
Na afloop van de prijsuitreiking was er nog de gelegenheid om nog wat te drinken en na te kletsen. Het leuke van deze dag was dat er een mooie mengeling was van senioren, jeugdleden, partners en vrienden/kinderen en zelfs onze trainster kwam even mee doen.

Hierop terug kijkend kan ik alleen maar zeggen, het was een geweldige geslaagde dag. Eigenlijk zou je alleen hiervoor al lid van TIAN willen worden, zelfs als je niet kunt tafeltennissen.
Daarom wil ik dan graag nog een keer de organisatoren heel hartelijk bedanken voor het organiseren van deze leuke dag.
Voor volgend jaar hopen we dat nog meer TIAN leden mee willen doen en dat het weer zo’n geweldige dag mag worden.

Walter Mommersteeg